opnieuw settelen - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Lauren Knol - WaarBenJij.nu opnieuw settelen - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Lauren Knol - WaarBenJij.nu

opnieuw settelen

Blijf op de hoogte en volg Lauren

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Springfield

Dear people,

Ik heb al een hele lange tijd niks geschreven. Omdat de eerste week echt super leuk was en het eind van de week het erg moeilijk had. Mijn hostmom is namelijk overleden afgelopen zondag in de kerk. Ben de hele dag in het ziekenhuis geweest omdat mijn hostmom een hartaanval had gehad die ochtend recht voor mijn neus. Het zag er niet goed uit en is uiteindelijk aan het eind van de dag 'overgelaten aan god'. Iedereen zegt als eerst ik vind het zo vervelend dat je jaar zo vervelend is begonnen maar dat is het helemaal niet. Ik heb een geweldige eerste week gehad met Linda (mijn hostmom) we hebben zo veel gedaan!! Ik ben blij dat ik elke dag tegen haar aan het eind van de dag heb kunnen zeggen dat ik weer een geweldige dag had :). Op zaterdag avond de dag voordat ze overleed ben ik met haar naar een karaoke bar geweest (want mijn vriendinnen niet durfden in Londen:) just sayin') 3 keer gezongen en het was super leuk. Doyle (mijn hostdad) is verdrietig maar gaat er redelijk goed mee om. Hij is zo lief, hij zegt de hele tijd dat linda van me hield en het geweldig had gevonden om mij voor een jaar te hebben.

Nu moest er natuurlijk veel geregeld worden, want ik kan niet meer bij Doyle in zijn huis slapen. Dus ik ben naar een ander gastgezin ik kende ze al van de kerk omdat mijn nieuwe hostdad de priester is. Het is een zingende familie en ik voel me er al helemaal thuis! Het zijn net zoals Linda en Doyle super lieve mensen! Afgelopen dinsdag zou ik naar mijn nieuwe school gaan maar sinds ik naar een nieuwe hostfamilie zou gaan ben ik ook naar een nieuwe school gegaan en kon gelukkig op mijn eerste schooldag beginnen omdat zei op woensdag begonnen. Ik ben dinsdag nacht bij mij nieuwe hostfamilie gaan wonen, ze bestaan uit een vader en moeder, 2 kinderen een zoon die al werkt begin twintig en een dochter die een jaar jonger is dan ik die mij naar school rijd. Ze hebben 4 honden en allemaal creepy dieren in het bos achter hun ! (mountain lion, soms een beer, kleine katten zonder staart die je bijten wasberen enz.) Ze zijn echt super aardig!! En mijn nieuwe hostdad vertelde dat hij me mee gaat nemen naar een recordstudio waar ik een lied mag zingen en dat gaan ze op een cd zetten haha. Toen ik zei een zingende familie bedoelde ik professioneel ik ga vanavond naar een optreden van zijn familie!

Mijn eerste schooldag was ik zo nerveus! Alle kinderen keken naar mij omdat ik lang ben denk ik haha. En ik ben de enige exchange student daar. Het zijn super aardige klasgenoten en lopen graag met me mee naar de volgende klas ookal hebben ze een ander vak ;). Ik neem mijn eigen lunch mee want ik heb liever brood dan gestampte aardappelen of een vieze pizza :) ik eet liever 's avonds warm! Verder moest ik eerder naar huis omdat afgelopen woesdag de begrafenis van Linda was.
Op dit moment is alles een stuk beter want het is natuurlijk even slikken als dit net jouw moet overkomen.

Misschien vinden jullie het leuk om te weten wat mijn classes zijn op school: (het is elke dag precies hetzelfde..)
1e uur: college algebra
2e uur: english advanced
3e uur: PE (gym)
4e uur: choir (koor)
5e uur: advisory --> een boek lezen, iedereen heeft dit.
6e uur: satire and humor (creatief bezig zijn)
7e uur: creative writing
8e uur: American history

Gister ben ik naar een chinees restaurant geweest waar ze voor je neus allemaal trucjes doen en het eten klaarmaken,, awesome. Ik heb voor het eerst garnaal gegeten en ik vond het zelfs lekker whut :O. het smaakt als kip. Daarna zijn we naar de film geweest Let's be cops, te grappig en ik wil wel spoilers vertellen maar de film is nog niet uit in nederland :). Vandaag heb ik een grote lunch gehad met allemaal mensen van de kerk en Doyle.

Gister had ik trouwens een bruiloft, wow dat is lang geleden en die ene keer dat ik een bruiloft had was niet eens van mijn ouders pff. (hint hint). Oh en raad wie het boeket heeft gevangen nouja een roosblaadje.. ik iedereen maakt nu grappen zoals nu blijf je dus voor altijd in Amerika, wanneer kunnen we op je bruiloft komen. Want ja ik ga trouwen met mijn imaginary boyfriend! Ik was trouwens wel een weddingrashers want ik kende de bruid en bruidegom niet maar goed. Ik was daar omdat mijn hostdad bruiloften doet, en ze married (sorry weet het nederlandse woord er niet meer voor).

Ik ga dit jaar nog zoo veel meemaken maar voor nu is het even dit. Sorry voor het laat zijn met mijn blog en het niet reageren op alle berichten op fb message want ik wilde gewoon even geen contact. Ik moet nog even settelen ookal heb ik al weer geweldige dagen met mijn nieuwe familie gehad :) zoals een karaoke night gister jup.

Ik wilde nog even gefeliciteerd zeggen tegen mijn nicht over Liam kaartje komt nog wel een keer :) xx

byeee Lauren



  • 17 Augustus 2014 - 23:35

    Jaco:

    Hoi Lau,

    Dat zijn spannende tijden, maar ik merk dat je ook veel plezier hebt. Groeten aan je nieuwe host family en succes op school.
    Wens ook Doyle nogmaals sterkte van ons.

    Liefs Jaco


  • 17 Augustus 2014 - 23:37

    Willeke:

    He lieve Lau,

    Yes een bericht. Goed om van je te horen/lezen. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt en we zijn trots op hoe je het oppakt allemaal.
    Geniet van alle dingen die je nog gaat mee maken!


    xx mama



  • 17 Augustus 2014 - 23:46

    Danique:

    Wow lau heftig.. is inderdaad niet niks. Mooi om te lezen dat je het wel naar je zin hebt en een manier hebt gevonden om er mee om te gaan. Succes maar bovenal veel plezier op school, zo te lezen moet dat wel lukken met die vakken! Enjoy! xxxx

  • 18 Augustus 2014 - 08:11

    Hans Zwij:

    Dag Lauren,

    Behalve zingen heb je nog een talent, schrijven ! Wat heb jij een leuke en vlotte stijl, heerlijk om te lezen.
    Ondanks de nare dingen die je hebt meegemaakt weet jebr toch een positief en gezellig verhaal van te maken, veel succes en hoop snel eeer an je te lezen

    Groet

  • 18 Augustus 2014 - 13:19

    Anneke Vos:

    Hoi Lauren.
    Wat leuk om jou verhaal te lezen.Het is idd een vervelende start geweest,maar koester de momenten met Linda en Doyle die je heb meegemaakt.
    Het allerbelangrijkste is dat jij je draai kan vinden in de moeilijke tijd.
    Geniet van al het moois om je heen en vooral van de liefde van je nieuwe gezin.
    heel veel succes op school.
    gr. anneke

  • 18 Augustus 2014 - 14:45

    Petra Verheul:

    He Lauren,

    Bizarre tijden in zo'n korte tijd. Fijn dat je hoe triest ook toch gelijk een nieuw gastgezin hebt gevonden. Dat gaat goed komen, daar twijfel ik niet aan. Het mooiste wat mij is opgevallen aan je verhaal en dat zal je moeder vast ook vinden is dat je garnalen hebt gegeten. Geweldig zeg er mag hier nog geen stukje groen op een hamburger leggen en wat lees ik Lauren eet garnaal.
    Succes en veel plezier en we zien je verhalen wel voorbij schuiven.

    Lieve groet, Peet Verheul

  • 18 Augustus 2014 - 19:00

    Marinke:

    haiii Grote,

    haha ik lust ook nog maar net garnalen!
    fijn dat je zo'n leuk gezin hebt!
    en ook fijn dat je doyle nog hebt gezien. kom je Doyle nog vaak tegen of niet?

    doei doeiiii

  • 18 Augustus 2014 - 19:22

    Marijke:

    Lieve Lauren,

    Wat een bijzonder verhaal, meis. Wat maak je ongelooflijk veel mee in korte tijd. Knap hoe je daar mee omgaat en goed van je dat je er zo positief in staat. Fijn dat je bij een zingende familie terecht bent gekomen, zeg. Kun je je voordeel mee doen! Have fun out there, darling; till next time.

    Liefs, Marijke

  • 19 Augustus 2014 - 20:00

    Oma:


    Lieve Lauren,
    Wat een bijzonder verhaal,maar uit alles wat je schrijft weet ik zeker dat het goed gaat komen.
    Leuk dat je een cd gaat opnemen!! en fijn dat het een familie is die heel muzikaal zijn, kan je alleen maar voordeel van hebben met jou zangkunst.Haha meen ik echt hoor.

    Nou lieverd kijk uit naar je volgende verhaal en natuurlijk Opa ook die laten we het lezen.
    Dikke kus xxx


  • 19 Augustus 2014 - 21:03

    Marian:

    Hoi Lauren,

    De eerste week heb je inderdaad heel wat voor je kiezen gehad, maar zoals de rest ook schrijft....jij komt er wel.
    De volgende keer als iemand aan je vraagt waar je vandaan komt, moet je maar zeggen uit IJSSELSTEIN, waar de grootste kerstboom van de wereld staat, zet je je woonplaats ook nog op de kaart.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag, mocht je dan al een cd hebben opgenomen, zet het dan ook ff op youtube.

    Groetjes uit Lopik

  • 20 Augustus 2014 - 01:19

    Brenda:

    He nichtje,
    Dank je wel :) het is echt een schatje :)!
    Maar fijn om te lezen dat je het zo goed met je gaat ondanks alles!
    Ook echt leuk dat je bij een gezin zit die ook gek zijn op zingen.. Straks wordt je nog indekt daar in Amerika!

  • 20 Augustus 2014 - 01:22

    Brenda:

    Lekker genieten daar meis! En het kaartje komt snel jou kant op :)!
    Dikke kus van ons 3tjes

  • 25 Augustus 2014 - 13:24

    Wieteke:

    Heee lieverd,
    Omdat dit bericht in mijn spam box kwam lees ik het nu pas.
    Je bent een topper en vind het super leuk dat je wel karaoke hebt gedaan, maar ey er was helemaal geen karaoke in Londen, dus niet ons de schuld geven haha. En btw ik wil ook wel zo'n cd hoor :).
    Heel veel plezier op school en natuurlijk gewoon in je hostfam!!
    Veel liefs en kusjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Springfield

Lauren

Hallo allemaal, Hier kan iedereen meegenieten van mijn onvergeetbare reis naar Amerika als exchange student!

Actief sinds 29 Juni 2014
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 12913

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2018 - 15 December 2018

Finland Exchange 2018

30 Juli 2014 - 28 Mei 2015

Mijn eerste grote reis naar Amerika

Landen bezocht: